Süper çocuk Atakan'ı niçin AVM ve Mağaza zinciri adıyla paylaştılar

Sistem kendini nasıl var edecek? Atakan'ın da olağanüstü bir zeka ile ifade ettiği sistemin arazlarını, Atakan'ı avm ve mağaza zincirinin ismini örtük reklam yaparak "tıklanma rekoru" kıranlarla mı çözeceğiz?


Sosyal Medya Okur Yazarlığı

1- Sosyal medyada eleştiri vesaire görünümlü örtük reklamlara dikkat edin, bunların çoğaltıcılığını yapmayın. Ucuz ve kalitesiz işlere para kazandıran Fenomen marketing piyasasının sebep olduğu yozlaşmaya hizmet etmeyin.
2- Süreçleri ve olayları mümkün olduğunca nesnel boyutlarıyla ele almaya gayret edin.
3- Karşıt görüşlerin duygularına oynayan paylaşımların aynı odaklar tarafından dizayn edildiğinden emin olun.
4 - Kişi, parti ve kurumları hedef alan gündemlere mesafeyle yaklaşın, duygusal tepkiler vermek yerine sorgulayıcı bir tutum geliştirin.
5- Suni gündemlerin ortak özelliği saman alevi gibi bir anda gündemi işgal edip kısa sürede sönmesidir.
6- Suni gündemlerin belli çıkar odaklarının sosyal medya ayağında düğmeye basılarak başlatıldığının bilinciyle hareket edin. [post-truth* vebası: çamur at izi kalsın]
7- Az sayıda takipçiniz de olsa, anonim hesap da kullanıyor olsanız paylaşımlarınızda kişisel sorumluluğunuzun olduğu gerçeğiyle hareket edin.
8- Çağın hastalığı haline dönüşen algı manipülasyonlarının topuna girmemeye gayret edin. Ruhunu satmış bir avuç ücretli trolün  başlattığı çamur işlere alet olmayın. 
9- Sosyal medyada attığınız her adımın dijital dünyada bir iz bıraktığını aklınızdan çıkarmayın. Hukuki düzenlemelerle ilgili güncellemelerde geriye dönük yargı süreçleriyle karşılaşabileceğinizi düşünerek hareket edin.

post truth - Gerçeğe rağmen yalanda direterek yalandan kâr sağlayanların internet ve sosyal medya aracılığıyla ürettikleri her şey post truth kavramıyla açıklanabilir.
 
loading...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Akran ve siber zorbalıklarıyla çocukları kullanarak evlerin içine sızıyorlar

Film yapımcısı gibi çalışan kurgu ekipleri ve troll ağları

Hz Musa'yı Isıran Köpek